Oddelenie rozvoja, výstavby a spoločný stavebný úrad

Oddelenie rozvoja, výstavby a spoločný stavebný úrad

Ing. Stanislav ONDIRKO - vedúci oddelenia 

Referát výstavby a územného plánovania:

  • Realizáciu stavieb v investorstve mesta, príprava projektovej dokumentácie, s technickou a legislatívnou činnosťou.
  • Stavebný dozor - koordinácia stavebných prác a investičných akcií na území mesta a mestských častí.
  • Verejné obstarávanie zákaziek na dodanie tovaru, poskytnutie služieb a uskutočňovanie stavebných prác v súlade so zákonom, vrátane elektronických aukcií.
  • Správa územnoplánovacej dokumentácie všetkých stupňov, zabezpečovanie doplnkov ÚPD, schvaľovanie PD novorealizovaných stavieb, záväzné stanoviská mesta, vyjadrenia a posudky.
  • Rozhodnutia na prekopávky verejných priestranstiev
  • Rozhodnutia na záber verejných priestranstiev

Vedúci referátu: Ing. Marek GREŠ
Zodpovedný pracovník: Ing. Peter ONDREJ

Referát rozvoja mesta:

• vypracovanie a aktualizáciu PHSR mesta – v určenom rozsahu
• vyhľadávanie, spracovávanie projektov, návrhov na projekty
• získavanie zdrojov z fondov
• realizáciu a implementáciu projektov
• plánovanie investičných a neinvestičných projektov
• prípravu projektových dokumentov
• vyhľadáva a monitoruje projekty
• poskytuje informácie o fondoch vedeniu mesta a ved. oddelení
• spracováva a zostavuje žiadosti na získavanie finančných prostriedkov z rôznych fondov
• aktualizuje informácie o projektoch
• zabezpečuje implementáciu a realizáciu projektov – spracováva monitorovacie a záverečné správy – v určenom rozsahu
• zabezpečuje verejné obstarávanie referátu
• zúčastňuje sa na koordinácii úloh pri zabezpečovaní hospodárskeho a sociálneho rozvoja
• vyhľadáva potencionálnych účastníkov cestovného ruchu
• zber databázových údajov, ich spracovanie – spolupráca pri prezentácii a propagácii mesta
• spracováva podklady pre tlač v oblasti svojej pôsobnosti
• spolupracuje pri udržiavaní web-stránky mesta v oblasti svojej pôsobnosti
• vyhodnocuje implementáciu projektov po finančnej stránke
• spracuváva podklady pre tlač v oblasti svojej pôsobnosti

Zodpovedný pracovník: Mgr. Anton TOMČAN

Zodpovedný pracovník: Ing. Dominik BAŠISTA

Zodpovedný pracovník: Mgr. Pavol MOLNÁR

Spoločný stavebný úrad:

  • Zabezpečuje prenesený výkon pôsobnosti stavebného úradu 1. stupňa podľa stavebného zákona.
  • Vydáva územné rozhodnutia o umiestnení stavby; o využití územia, o chránenom území alebo o ochrannom pásme, o stavebnej uzávere, zmenu územného rozhodnutia, predlžuje platnosť uvedených rozhodnutí.
  • Vydáva stavebné povolenie, kolaudačné rozhodnutie, zmenu v užívaní stavby, povolenie terénnych úprav, prác a zariadení, nariadenie údržby stavby, nariadenie nevyhnutných úprav, odstránenie stavby, dodatočné povolenie stavby, nariadenie zabezpečovacích prác, nariadenie vypratania stavby.
  • Poverení pracovníci vykonávajú funkciu štátneho stavebného dohľadu podľa stavebného zákona.
  • Sleduje všetku stavebnú činnosť v meste a dbá, aby sa rozvíjala v súlade so zámermi územného plánovania, dozerá na stav stavieb, kontroluje, či sa stavby a ich zmeny, terénne úpravy, práce a zariadenia uskutočňujú podľa stavebného zákona, stavebného povolenia.
  • Prejednáva priestupky a správne delikty, ukladá pokuty podľa stavebného zákona.
  • Vykonáva vyvlastňovacie konanie a vydáva rozhodnutie o vyvlastnení podľa stavebného zákona.
  • V konaniach uskutočňovaných v zmysle stavebného zákona zabezpečuje stanoviská, súhlasy dotknutých orgánov vydané podľa osobitných predpisov, vydáva záväzné stanoviská pre dotknuté orgány podľa stavebného zákona.
  • Rozhodnutia o reklamných a informačných zariadeniach, potvrdenia o existencií stavieb.
  • Životné prostredie - výruby a údržba drevín - rozhodnutia, ochrana ovzdušia - malé zdroje znečistenia, poplatky za znečistenie ovzdušia - rozhodnutia
  • Vykonáva pôsobnosti špeciálneho stavebného úradu pre miestne komunikácie a účelové komunikácie:
    vykonáva konanie a vydáva stavebné povolenie na stavbu miestnej komunikácie a účelovej komunikácie, ohlasovanie stavebných úprav cestného telesa a súčastí pozemnej komunikácie, udržiavacích prác na cestnom telese a na súčastiach pozemných komunikácií, vykonáva konanie a vydáva kolaudačné rozhodnutie na stavbu miestnej a účelovej komunikácie, prejednáva priestupky a vydáva rozhodnutia o uložení pokuty za porušenie príslušných ustanovení cestného zákona, v konaniach uskutočňovaných v zmysle cestného zákona zabezpečuje stanoviská, súhlasy dotknutých orgánov vydané podľa osobitných predpisov

Spoločný stavebný úrad v Sabinove bol zriadený na činnosť preneseného výkonu štátnej správy na úseku stavebného konania po zrušení Okresných úradov. Túto činnosť v Sabinove vykonáva pre 18 obcí a mesto Sabinov – ako stavebných úradov:

Sabinov, miestna časť Orkucany

Zodpovedný pracovník: Ing. Peter VANDŽURA, Bc. Blažej ŠARIŠSKÝ

Daletice, Drienica, Hubošovce, Ostrovany, Ratvaj, Ražňany, Šarišské Michaľany, Uzovský Šalgov

Zodpovedný pracovník: Ing. arch. Tomáš MATIJA

Bodovce, Červená Voda, Jakubovany, Jarovnice, Ľutina, Renčišov, Šarišské Sokolovce, Uzovce, Uzovské Pekľany

Zodpovedný pracovník: Darina ŠOLTÉSOVÁ, Katarína PULŠČÁKOVÁ

Štátny fond rozvoja bývania:

Na tomto úseku sú poskytované odborné pracovné činností v oblasti bývania v rámci okresu Sabinov. Patria sem najmä :

  • poskytovanie informácií o možnostiach podpory z prostriedkov Štátneho fondu rozvoja bývania (ŠFRB) pre fyzické osoby, právnické osoby, obce a neziskové organizácie
  • prijímanie, overovanie, spracovanie a predloženie žiadosti o podporu zo ŠFRB
  • overovanie faktúr fyzickým osobám, kontrola vecného a finančného čerpania poskytnutých podpôr
  • kontrola na stavbách, na ktoré bola poskytnutá podpora zo ŠFRB
  • pre mesto Sabinov zabezpečovanie agendy osobitných programov rozvoja bývania-nájomné byty, technická vybavenosť k bytom a rodinným domom

Zodpovedný pracovník: Mgr. Zuzana BAŇASOVÁ

Kontakt

Mestský úrad Sabinov
Námestie slobody 57
083 01 Sabinov

Tel. ústredňa : +421 51 4880 422
e-mail : podatelna@sabinov.sk
             msu@sabinov.sk

Technický prevádzkovateľ a správca obsahu